1-دوست خودتان باشید، سعی كنید همان‌طور كه با صمیمی‌ترین دوستانتان

برخورد می‌كنید با خودتان نیز برخورد كنید. در غم و شادی، گرفتاری و مشكل

دوست خود باشید و توصیه‌هایی مثمرثمر برای خود داشته باشید.

2- احساس پرواز كنید. ابتدا در مكان آرام و ساكتی قرار بگیرید و همچون پرنده‌ای كه در آسمان

پرواز می‌كند و از كنار ابرها می‌گذرد، شما هم سعی كنید مشكلات را از جلوی چشمان خود

عبور دهید و هیچ‌گاه فراموش نكنید كه مشكلات قابل گذر هستند و همیشه در كنار ما نخواهند

ماند.

3- استفاده از رنگ نارنجی، از دیدگاه روانشناسی استفاده از برخی رنگ‌ها برای كاهش

استرس در بیماران و دادن آرامش به آنها بسیار مفید می‌باشند، آنها معتقدند رنگ نارنجی

باعث افزایش حس خوش‌بینی، اشتیاق و شانس آوردن است. لذا استفاده از وسایلی به این

رنگ و یا حتی كاربرد نارنجی در محیط منزل، باعث احساس شادی در شما می‌شود.

4- خریدهای ارزان، همه مردم وقتی موفق می‌شوند هنگام خرید تخفیف بگیرند، شاد

می‌شوند. پس شما هم برای اینكه حس شادمانی را در خود تقویت كنید، ارزان‌تر خرید كنید و

پول‌هایتان را پس‌انداز كنید.

5- شكلات بخورید. خوردن شكلات، باعث تغییر حالات و روحیات افراد و برانگیخته شدن حس

خوشحالی در آنها می‌شود پس شما هم سعی كنید گاهی شكلات بخورید تا شاد بمانید.

6 – مشكلات را دور بریزید. بر روی تمامی مشكلات خود، خط قرمز بكشید.

7 – خوش‌بین باشید. به مشكلات به‌گونه‌ای دیگر نگاه كنید و همواره امید به زندگی داشته

باشید.

8 – از هم تعریف كنید در مواقعی كه از كار روزانه خسته شده‌اید، سعی كنید لبخند بزنید و با

یادآوری صفات خوب اطرافیان خود، تغییر روحیه داده و شاد شوید..

9 – آنچه را كه دوست دارید، بنویسید با نوشتن آنچه كه به آن علاقه دارید و به آن عشق

می‌ورزید خاطرات خوش گذشته را مرور كرده و شادمان‌تر شوید.

10- حمام كنید، بعد از هر بار شنا كردن مخصوصا در دریا احساس جوانی به انسان دست

می‌دهد.

11- موسیقی گوش كنید، موسیقی باعث می‌شود كه به آرامش ذهنی برسید و مشكلات را

فراموش كنید.

12 – استراحت كنید، وقتی كه از انجام كارهای مختلف خسته شدید، بهترین اقدام برای رفع

این خستگی، دراز كشیدن و البته مطالعه كتاب جدید می‌باشد.

13 – با رنگ‌ها بازی كنید، با نقاشی كردن حالات درونی خود را بازگو كرده و احساس آرامش و

شادی نمائید.

14 – آزاد باشید، سعی كنید كارهایی كه تمایل به انجام آن دارید را به راحتی انجام دهید.

15 – خدا را سپاس بگویید با سپاسگزاری و شكرگزاری از خداوند، انرژی بیشتری ذخیره كنید.

16 – بوهای شادی‌آفرین، از خوشبو‌كننده‌ها، برای معطر كردن فضای محل زندگی و كار خود

استفاده نمایید

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 4 آذر 1388    | توسط: همتا تنها    |    |
نظرات()